Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Banku Spółdzielczego w Brzegu

Bank Spółdzielczy w Brzegu dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność oferowanych usług dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.

Naszym celem jest tworzenie przestrzeni – online i stacjonarnie – przyjaznej i dostępnej

dla każdego. Chcemy, aby każda osoba, niezależnie od swoich możliwości, mogła swobodnie korzystać z naszych produktów, usług i informacji.

Zapewniamy naszym klientom dostęp do usług bankowości detalicznej na kilka sposobów – poprzez placówki bankowe, bankowość internetową, aplikację mobilną, bankomaty.

W działaniach związanych z dostępnością kierujemy się obowiązującymi regulacjami prawa krajowego, międzynarodowymi standardami, w szczególności wytycznymi WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) na poziomie AA oraz dobrymi praktykami.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bsbrzeg.pl.

Data publikacji strony internetowej: 1.10.2025. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1.10.2025.

Stan dostępności cyfrowej

Strona WWW

Dbamy o to, aby strona internetowa była dostępna dla wszystkich użytkowników –również dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Serwis został zaprojektowany zgodnie z międzynarodowym standardem WCAG 2.1 na poziomie AA, który określa zasady dostępności treści cyfrowych dla osób z ograniczeniami percepcyjnymi, ruchowymi i poznawczymi. 

Struktura i nawigacja

1. Możesz poruszać się po stronie za pomocą samej klawiatury – bez potrzeby używania myszy.

2. Fokus klawiaturowy (czyli podświetlenie aktywnego elementu) jest dobrze widoczny – łatwo odnajdziesz się na stronie.

3. Każdy aktywny element (np. przycisk, link) wyraźnie zaznacza się po najechaniu lub wyborze.

4. Umożliwiamy szybkie przejście do treści głównej dzięki linkowi "Przejdź do treści",

znajdującemu się na początku strony.

5. Treść strony została ułożona z wykorzystaniem logicznej i hierarchicznej struktury nagłówków (H1–H6), co ułatwia nawigację przy użyciu czytników ekranu i skrótów klawiaturowych. 

Czytelność i kontrast

1. Zadbaliśmy o odpowiedni kontrast między tekstem a tłem – dzięki temu wszystkie treści są czytelne także dla osób słabowidzących.

2. Strona pozwala na skalowanie treści do 200% bez utraty funkcjonalności.

3. Informacje nie są przekazywane wyłącznie kolorem – stosujemy również symbole, teksty lub ikony, aby zapewnić zrozumienie komunikatu.

4. Teksty piszemy prostym, zrozumiałym językiem. 

Grafiki i multimedia

1. Wszystkie istotne grafiki i zdjęcia posiadają alternatywne opisy (atrybuty alt) – osoby

korzystające z czytników ekranu mogą usłyszeć, co przedstawia obraz.

2. W materiałach wideo zapewniamy napisy, o ile materiał tego wymaga.

3. Nie stosujemy migających lub błyskających elementów – dzięki temu strona jest bezpieczna dla osób z padaczką fotogenną.

Dostosowanie do różnych urządzeń

1. Strona jest w pełni responsywna – działa poprawnie na komputerach, tabletach i smartfonach.

2. Elementy interfejsu (np. przyciski) są odpowiednio duże i czytelne, również przy obsłudze dotykowej.

Kompatybilność z technologiami wspomagającymi

1. Serwis jest kompatybilny z popularnymi czytnikami ekranu (takimi jak NVDA, JAWS,

VoiceOver).

2. Zadbaliśmy o prawidłową semantykę kodu HTML oraz zastosowanie atrybutów ARIA, co ułatwia interpretację zawartości przez technologie wspierające.

Niedostępne treści

Niezgodność z ustawą

  • pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostępności;
  • filmy nie mają audiodeskrypcji;
  • kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury;
  • elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy.

Treści nieobjęte przepisami

  • dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi;
  • aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo;
  • wszelkie treści na stronie niedotyczące Klienta indywidualnego.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 1.10.2025
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 1.10.2025

Deklarację sporządziliśmy na podstawie audytu szablonu strony www Banku BPS oraz Zrzeszenia BPS przeprowadzonego przez RAE Sp. z o.o.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na nasz adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie + 48 77 404 56 55.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Bankowość elektroniczna i aplikacja mobilna

Nasza bankowość elektroniczna to systemy: eBankNet i BS Brzeg MobileNet.

Nasza bankowość elektroniczna nie spełnia wymagań ustawy z dnia 26 kwietnia

2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, dlatego na bieżąco pracujemy nad udostępnieniem funkcjonalności.

Planowane działania naprawcze:

  • zapewnienie dostępności strony bankowości elektronicznej eBankNet – nowy interfejs graficzny do 31.12.2025 r. – https://ebank.bsbrzeg.pl/#login
  • zapewnienie dostępności aplikacji mobilnej BSBrzeg MobileNet w stopniu wysokim do 01.07.2027 r.

Aplikacja w systemie Google Play

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.bsbrzeg.bsbrzegmobilenet&hl=pl

Aplikacja w systemie Apple iOS

https://apps.apple.com/pl/app/bs-brzeg-mobilenet/id6443705778

Dostępność architektoniczna

Centrala Banku - Brzeg ul. Chrobrego 11

Obok banku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Brak windy.

Do budynku prowadzą schody. Przy schodach znajduję się dzwonek za pomocą którego można przywołać asystę pracownika. 

Dwuskrzydłowe drzwi otwierają się automatycznie. Kolejne drzwi na salę obsługi otwierają się manualnie. Do budynku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

W budynku jest zainstalowana pętla indukcyjna, brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.

Filia w Dąbrowie – Dąbrowa ul. Ks. Prof. Sztonyka 64

Obok banku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Brak windy.

Do budynku prowadzą schody.

Drzwi otwierają się manualnie. Do budynku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

W budynku nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej, brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.

Punkt Obsługi Klienta w Lubszy- Lubsza ul. Brzeska 16

Brak windy.

Do budynku prowadzą schody.

Drzwi otwierają się manualnie. Do budynku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

W budynku nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej, brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych.

Zarząd Banku

Znajdziesz nas też tutaj

Bank Spółdzielczy w Brzegu, ul. Bolesława Chrobrego 11, 49-301 Brzeg, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym w Opolu VIII Wydział Gospodarczy KRS 0000168748, NIP 7470005091, REGON 000504249.

Realizacja: VerdIT